onsdag, januari 13, 2010


Hälsoskön dag & öm hud...
Långpromenad ute i soligt vintriga Skatås med Lisa & lille Axel i barnvagnen. Vi mötte ett galopperande ekipage i en fantastiskt vacker miljö, jag förbannade min glömska. När Axel är med så kan stora kameran följa med i vagnen så jag slipper bära, men självklart glömde jag den kvar i bilen. Inte så lite irriterande när det var en härligt vacker vinterdag i sol, med grej på grej som jag gärna hade visat här. Kom hem & lagade middag, åt & förberedde ett inredningskollage jag behöver till fredag, lyssnade samtidigt på ljudbok. På storyn om Bella & Edward i New Moon, jag som aldrig trodde jag skulle fångas är alltså på del två.
La mig sen på spikmattan & det som brukar vara bland det skönaste jag vet, var idag till en början långa & riktigt vassa första 7 minuter. Höll på att ge upp flera gånger av smärtan, idag var huden & nervbanorna i stort behov av detta. Ljudboken försvann & det enda ljud jag tillslut hörde var mina egna snarkningar. Nu har jag druckit över en liter vatten, med gurka & citron, sååå gott & fräscht! Tänt upp mängder av väldoftande aromljus & ska ta en lång varm dusch...

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig avslut för dagen..jag blir ju avund-frisk för dina tolix stolar och pallar! dom är ju heelt fantastiska../Annaleena

    SvaraRadera
  2. Ja du de där stolarna och pallarna skapade ett av de största leendena hos mig när de kom hem & fick sina platser :) Hade turen & jobba mig till dem så det var ännu härligare.
    Kram

    SvaraRadera