Visar inlägg med etikett Roadtrip. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Roadtrip. Visa alla inlägg

måndag, november 19, 2012










Design House Stockholm i Boda...
Galet mycket inspiration, fantastiskt snyggt merchat och sååååå mycket "vill-ha-faktor".
Coolt byggt, häftiga detaljer, återanvänt gammalt och så lite externa märken som Lexington, Ceannis, Linum och Matteus mfl i en härlig rymd. Fyndade lite roliga saker och just nu känner jag doften av Linums rumsolja "Amber" till stor lycka. Den har varit slut precis överallt och här stod endast en förpackning kvar som fick följa med hem. Dessutom fem vaser i tunt "provrörsglas" i olika höjder som ska få hysa lite hyacintlökar & annat fint i grupp. Skulle hemskt gärna burit med mig två brickbord i olika höjder hem, men det får bli en önskan till tomten bland allt annat vackert!

måndag, augusti 06, 2012




Mälarhusen...
Bilderna från havet är tagna
en semesterdag på Österlen.
Älskar ljuset, den vita sanden, skäggstubben
& den röda kontrasten från shortsen.
Puss på dig finisen!
*



*



*






Fotoutmaning 1208 dag 6...
"Min favoritplats"
Hur enkelt som helst.
Var som helst i världen men samma svar.
VID ELLER PÅ HAVET!
Det ger mig en makalös energi.
Blir tokvarmt i hela hjärtat varenda gång.
Inger respekt, lugn & rensar.
Det finns mängder av fint att titta på.
Skapar av naturliga krafter.
Jag kan vara där i timmar
& tiden bara rinner iväg.
Kärlek!
*

söndag, juli 29, 2012








Neptuni & Sandvik...
Favoriter i kvällssolen
ville inte åka hem.
*


Underbart söta svalungar i Byxelkrok...
*









Öländska pärlor från söder till norr...
Krukmakerier & hantverksverkstäder.
Fantastiska gårdsbutiker med ljuvliga grönsaker.
Loppisar i varannan gård.
Hembygdsmarknad med gammaldags tombola.
Små & stora hamnar.
Dessutom var solen med oss!
*




20 Juli firade vi pappa på Öland...
Hos världens bästa morbror Ove & hans Lena.
Ola & jag kom lagom till mysig middag på kvällen,
mamma, pappa & mormor var oxå med.
Ove hade sen fixat en liten stuga till oss
& vi gick bort till den i sommarnatten.
Satt uppe med tända ljus, rödvin
& en himla massa kortspel.
Mysigt!
Morgonen efter fick vi härlig frukost
serverad hemma hos Ove & Lena
i supersöta lilla stugan.
Sen drog vi på roadtrip från söder till norr
ska visa lite pärlor.
*

söndag, juli 08, 2012


Loppis...
Vi stannade på några loppisar
& fyndade både söt liten apa,
en skål & stort glasfat i känd design.
Sååå roligt att spana runt
bland tusen miljoner saker
& dessutom göra vrakfynd.
*





Kräftsmörgås & bakelse...
Vi delade på en jättestor kräftsmörgås
med en syrlig & god chiliaioli.
Sen delade vi även på en söt bakelse
som smakade ljuvligt fräscht
av hallon & passionsfrukts-mousse.
*