Visar inlägg med etikett Vintage. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Vintage. Visa alla inlägg

måndag, mars 14, 2011


Skit oxå...
Det är premiär för första RETROMÄSSAN 
i Stockholm till helgen, 
& jag kommer inte att vara där.
Vintagefantasterna Bakåt:Framåt 
har tillsammans med Auktionshuset Lauritz.com
samlat 50 utställare till mässan.
De ska hålla till i Münchenbryggeriet, 
attans va kul. 
Jag hade blivit vild & galen 
bland alla coola saker.
Kan tänka mig att det blir succé,
det ligger ju helt rätt i tiden.
*

söndag, januari 30, 2011


DUSTY DECO...
Ny rolig vintage-butik i Stockholm
som även har webshop.
Får sätta upp den på "storecheckslistan" 
för nästa veckas Stockholmstripp i jobbet.
*

tisdag, augusti 17, 2010





Industriella Vintage-drömmar...
För alla oss som tycker om Vintageprylar i industriell stil, blandat med känsla...gå in på Factory 20 & dröm dig bort. De har helt ljuvliga saker & just idag verkar många bloggare ha njutit denna sida. Nu ska jag iväg till Rödeby Antik & Loppis med pappa, sen är vi bjudna till mormor på kåldolmar!

torsdag, april 08, 2010





Fortsättningen från Kabusa Vintage House...
Kolla in den härliga miljön, kolla in godbitarna & kolla in stolar, sideboard & fotpall. Vill som sagt ha det mesta, dags att skrapa triss igen!

onsdag, april 07, 2010





Österlenrundan sneak preview...
Har lite bråttom, det vankas Raggmunkar i Rödeby hos mormor Linnéa om några minuter.
Vill bara att ni ska få se en liten glimt av allt fint jag fick se på min Skånerunda, något som får er att vänta på nästa inlägg. Mitt ute i nästan "ingenstans" på väg till Glemminge, på en åker stod denna vackra tegelstensbyggnad. Utanför vajade en flagga med ordet RETRO på...ni kan säkert se framför er hur den lilla silvriga Peugeoten tvärnitade & svängde in på parkeringen.
Detta är KABUSA VINTAGE HOUSE, ett drömställe för en sån som mig. Det finns vintagemöbler, rejält antika möbler, renoverade möbler, design, 50-tal, 60-tal, 70-tal & 80-tal. Det finns väskor, solglasögon, kläder, lampor, tavlor...ALLT i en störtskön blandning & i en lokal som bara skriker "ÅSAAAAA!!!" Jag vill bo där, jag vill driva restaurang där, jag vill ha pengar i överflöd till att kunna handla det mesta där. Ni ska självklart få se coola grejer jag hittade men först får ni ett inlägg från café-delen som Ylva & Hans driver tillsammans med butiken. Bara av att titta på bilderna här kan ni förstå en stor del av atmosfären som andas i varenda liten möbel & vrå. ME LIKE A LOT!