Visar inlägg med etikett accessoarer. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett accessoarer. Visa alla inlägg

torsdag, februari 09, 2012




Dova pasteller, så mycket jag...
Älskar de pudrigt dova färgerna
finns dessa ljuvliga bilder.
Sovrummet tilltalar mig väldigt mycket
fasen vad jag längtar efter hus & ytor!
*

måndag, januari 23, 2012

tisdag, december 20, 2011





Washi-tape...
Mina fina rullar bara ligger här & väntar.
Väntar på att få bli del i ett inspirerande kollage.
Det är bara det att jag har foton & tavlor precis överallt,
behöver ett stort hus med mer plats & fler väggar
(gärna vid havet med tillhörande händig & trevlig man).
Får bli i hallen i väntan på förvaringsmöblen
för där känns det lite tomt & läskigt vitt just nu.
*

tisdag, november 22, 2011






Åsasaker...
Inspiration
Favoritfärger
Fantastiska material
Väldigt mycket jag
Vill ha
Bilder från Pinterest
*

måndag, oktober 31, 2011



Fjärilar är vackra...
Dessutom väldigt trevliga om de befinner sig
någonstans mellan magen & hjärtat.
*

onsdag, september 28, 2011




Höstfint & rent kök...
Det tar sin lilla tid att packa upp allt från flytten.
Har varit i köket flera dagar för att få ordning på allt
& då har jag ändå ett litet kök ska Ni veta
(men fullproppat av saker & en hel del damm).
Rensat ut till loppis & skurat alla skåp för att få lite ordning
& flytta in lite nytt som jag köpte på jobbet i Blekinge.
Har även plockat fram lite gamla & nya ljuslyktor
i höstfärger som står & brinner på jakarandabordet ikväll.
Även soffan har fått höstfärger i form av fina Mimou-kuddar.
Hade ju en hel del kuddfodral innan, men när vi startade
sommar-rean på Minta blev det en hel del fodral inhandlade.
Kul att plocka fram nu när jag är hemma igen.
Imorgon är det nya bildjobb på gång 
& sen packa upp några kassar till.
*

fredag, mars 25, 2011


Igår fick den åka med
 hem från jobbet...
Födelsedagspresent av mormor.
En grymt snygg portmonnä i mjukaste skinn
som oxå kan användas som liten clutch.
Det är Danska märket Beck Söndergaard Copenhagen
& finns i många färger i butiken.
*

söndag, mars 13, 2011


Vidrigt...
Det är vad det är när elaka virus 
biter sig fast & inte ger upp.
Att inte känna smaker & dofter
är faktiskt en riktig pina.
Inte ens min normalt ljuvligt doftande
lavendeltvål luktar det minsta.
*

måndag, mars 07, 2011





Loppisfynd...
En vacker hög turkosfärgad glasvas
att sätta vita eller blå anemoner i.
30kr var den värd.
*

tisdag, februari 22, 2011




Godmorgon!
Det snöar ute men jag är äntligen varm.
När jag kom hem igår frös jag som en hund,
drog på kofta & filt men inget hjälpte.
Vägrar att bli sjuk så jag tog ett hett bad,
slocknade ca: 20:15 & idag är jag pigg.
Steg upp tidigt & drog fram kameran,
det snöar & är jätteljust för tillfället.
Tog just dessa privata bilder på min nya lilla vas.
Köpte den på "house doctor" i Stockholm.
Videkisarna plockade jag i Lördags,
trodde våren var på väg.
*

tisdag, januari 25, 2011




Saknar Solrosgatan ikväll...
När Eva ringde från min lägenhet 
gick det ett sting av hemlängtan genom hjärtat.
Det där att leva bland sina egna saker
& så saknar jag min stora goa säng!
Sitter fortfarande & jobbar 
men såg handbollen som liten paus.
Inte nödvändigt att vinna men det vore skönt
att slippa Frankrike på Fredag.
Ska strax avsluta för dagen,
det tar mycket längre tid än man tror.
Ska inte va sån jäkla tidsopitimist,
har haft fel 2 dagar i rad nu.
Bilden är på mina fina gazeller där hemma,
loppisfynd båda två.
*

lördag, januari 08, 2011



Jul-ljusen är utbytta...
Ikväll brinner "storstads-ljusen".
Känns nästan lite symboliskt 
med tanke på min deltidsflytt till "småstaden".
Visst är de fina?
*

onsdag, december 22, 2010





Höll på att glömma...
Att denna fina plåtburk tömma.
Hade ju årets julkola i burken så fin,
med smak av smörkola, choklad & apelsin.
Nu ligger de i prickig burk & ska till Blekinge resa ner,
jag smakade en & vill bara ha fler.
*

torsdag, december 09, 2010



Julklappstips...
Fikapaus, kanelsnäcka, jordgubbstårta, Hallonsaft, chokladbollar, sockerkaka, vaniljhjärta, drömmar, muffins, pannkakstårta & rosenvatten...visst är denna bricka helt ljuvlig. En perfekt julklapp att önska sig men oxå att ge bort. Kan tänka mig att min bloggläsare Fikamonstret skulle vilja ha denna i sitt kök :)

lördag, november 20, 2010





Go´Förmiddag...
Lördagsfrukosten intogs idag i köket, med ryggen mot fönstret...vill inte se ut. Försöker ignorera det vita som kom igår kväll & när jag gör det så ser jag inte heller min lilla bil under det där vita. Sitter kvar vid barbordet & tittar på disken som borde diskas, men sitter hellre här med mina tända betongljus från Granit & bloggar. Enkla & superfina till mina betonghyllor, köpte dem på kundkvällen på GRANIT då jag hade 30% rabatt. De kostar endast 39kr/st ordinarie pris så det är en fin present att ge bort.