Visar inlägg med etikett England. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett England. Visa alla inlägg

torsdag, maj 17, 2012







Cool stuff...
Mina älskade fjärilar & fåglar har följt mig.
Undergroundsystemet.
Mitt gamla brand with the 3 stripes.
Wee Man.
Gaucho Grill´s inredning.
*





Favoriter...
Chelsea.
Sloan Square.
Kings Road.
5 th Floor Foodmarket.
Pret a Manger.
*






London...
*






England genom iPhonen...
Plymouth at The Hoe.
Modbury.
Frukost hos syrran.
80-talscluben Reflex.
Eden Project.
Dartmouth.
*

måndag, maj 07, 2012






Mat i kvadrat...
Har jobbat med mat hela helgen,
varit inhyrd kock åt 8 tjejer på tjejhelg.
Det blev bla:
Parmalindad torskrygg med
smörgrillad mandelpotatis, sparris & brynt smör.
Rabarberkaka med jordgubbar
& körsbärsblommor.
Kirskålsoppa på bla champagne,
citron, vitlök & grädde.
En grymt god lime-mousse på
marängkräm, hallon & mynta.
Dessutom ännu fler rätter
men jag hinner inte visa dem nu.
Packar det sista för 8 dagars resa
till England med kompis Malin.
Hälsa på syster Ann
& hennes man Damien i Plymouth.
Malin, Ann & jag ska bila runt. 
Det ska även besökas favoriter som
YO! SUSHI
WAGAMAMA
& 5th Floor på Harvey Nichols.
Vi ska få ynnesten att uppleva
en Michelin-krog & fira lite 40 till.
Besöka en Heston Blumenthal-restaurang.
Försöka hinna med Jamie Oliver
& så ska Malin få äta världens godaste kött
på Gaucho Grill -25 Swallow Street
som avslutning i London.
Längtar!
*