onsdag, april 07, 2010





Österlenrundan sneak preview...
Har lite bråttom, det vankas Raggmunkar i Rödeby hos mormor Linnéa om några minuter.
Vill bara att ni ska få se en liten glimt av allt fint jag fick se på min Skånerunda, något som får er att vänta på nästa inlägg. Mitt ute i nästan "ingenstans" på väg till Glemminge, på en åker stod denna vackra tegelstensbyggnad. Utanför vajade en flagga med ordet RETRO på...ni kan säkert se framför er hur den lilla silvriga Peugeoten tvärnitade & svängde in på parkeringen.
Detta är KABUSA VINTAGE HOUSE, ett drömställe för en sån som mig. Det finns vintagemöbler, rejält antika möbler, renoverade möbler, design, 50-tal, 60-tal, 70-tal & 80-tal. Det finns väskor, solglasögon, kläder, lampor, tavlor...ALLT i en störtskön blandning & i en lokal som bara skriker "ÅSAAAAA!!!" Jag vill bo där, jag vill driva restaurang där, jag vill ha pengar i överflöd till att kunna handla det mesta där. Ni ska självklart få se coola grejer jag hittade men först får ni ett inlägg från café-delen som Ylva & Hans driver tillsammans med butiken. Bara av att titta på bilderna här kan ni förstå en stor del av atmosfären som andas i varenda liten möbel & vrå. ME LIKE A LOT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar