lördag, oktober 23, 2010






Renovering ger "blogg-dåligt-samvete"...
Det blir lite långt mellan inläggen men det kan inte hjälpas, renovering & påhälsning av bästa vänner från Stockholm tar lite tid. I Torsdags kväll kom min Caro & hennes Kåre upp, vi svischade om från kaos till tända ljus & fantastiskt god pasta. Det blev många glas rödvin & härliga skratt, prata ikapp deras renovering & renoveringen här. Caro & Kåre håller på att göra två lägenheter till en stor & det kommer bli 118kvm härligheter!! Mina 50kvm känns plötsligt som annexet ;) Vi har pratat mycket bygg, material & färger...soffor, bord, lister & strömbrytare. Jag tog dem med till Kakelpalatzet för att hämta 3 klinkerplattor till ett projekt i min hall. Samtidigt fick de inspiration till sitt badrum med bastu & dubbeldusch. Vi käkade lunch ute på Långedrag i solsken & sen blev det en inspirationssväng till A & Co i Mölndal...denna uuunderbara butik!! Jag kan i stort sett tänka mig precis varenda liten pryl där inne & en del av deras golv blev helgens "ord" - "flytspackel"!! Ett svartoljat flytspackelgolv som är grymt snyggt kan eventuellt bli hallgolv även i Solna. Här kommer lite inspirationsbilder från butiken! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar