söndag, oktober 24, 2010






Söndag-ingen-vilodag...
Det funderades & tapetserades till 02:00 i natt, jag ville skapa roliga effekter med tapeten och det blev det. Det föddes självklart nya idéer under tiden de sista våderna kom upp på väggen om slutresultatet, vore konstigt annars...det är ju jag - idésprutan! Jag lovar att Ni ska få se när det är dags för "före & efter"-bilder men här kommer en liten tjuvtitt. Nu är det dags att måla en dörr, lite snickerier & lägga 3 stycken 30X30 cm svarta klinkers på ett ställe. Sen ska jag ställa mig vid spisen & fixa Söndagsmiddag som idag består av fisksoppa med torskrygg & färska räkor. Undrar just om Caro & Kåre är lite bakisskakis idag?

5 kommentarer:

  1. Oh va tufft och spännande... Oh du ...dina fiskrätter får de att vattnas om igen...när kommer du hit och pysslar om mig? :)

    SvaraRadera
  2. Ser spännande ut... Jag är nyfiken på slutresultatet.
    kram J

    SvaraRadera
  3. Längtar också efter att få se slutresultatet, den där tapeten är tilltänkt till min hall också så det ska bli skoj att se vad du gör med den ;-). Men visst är den vit? Eller finns den i beige också? (Ser lite beige ut på fotona).

    Tusen tack för att du hade länk till Månadens Sötsak här på bloggen, kikade in där och klickade mig vidare in på underbara bloggar/hemsidor som jag nu lagt till i favoriter. Hittade underbara recept också. Och sist men inte minst, tack för receptet på den sega blåbärskakan, den är också sparad i favoriter nu =)

    Sköt om dig!!!!!

    SvaraRadera
  4. Skitsnyggt! Ursäkta ordvalet, men det är superhäftigt :-) Får vi se mer??? Hi hi!

    Ha en trevlig tisdag!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  5. Tvillingmamma: Det blir riiiktigt coolt, men oj vad jag längtar efter att få pyssla med finliret. Nu målas det tak i sovrummet & lite snickerier först. Fiskrätterna ja, tänk om du bodde närmre då kunde du lärt mig alla dina vackra pyssel & jag kunde stå vid spisen :)
    J: Det kommer bli lite galet men sååå roligt det är att kreera, jag utnyttjar bara pappas hjälp i veckan & sen får finpysslet komma efter det & alla roliga foton jag ska ta!! Tjohoo :) Kul att Ni väntar.
    Fikamonstret: Ja jag har velat sätta upp tapeten i 2 år men aldrig fått chansen förrän det blev el-byte i huset och ett otäckt gammalt skåp kunde rivas ut. Jag trodde oxå att tapeten var vit i botten från början men såg den i en affär, den är bruten vit åt gräddvitt i botten med kolsvarta siluetter.
    Visst är den fin Sötsaksbloggen :) Jag är oxå inne där & njuter många gånger. Va roligt att du tycker om blåbärskakan, lägg till lite citronzest i den oxå så ska du få smaka.
    Lina: Va kul att du tycker det, jag försökte ta lite bilder som gör att jag inte avslöjar för mycket, vill ju ge Er bilder "före och efter" sen när alla detaljer är uppe & jag hinner redigera bilder. Blir ju lite si och så när man vill bistå far med så mkt hjälp som jag kan.
    Håll ut & vänta...du kommer inte bli besviken! :)
    Kram till Er alla, skönt att Ni inte lämnar mig trots dålig uppdatering under dessa två veckor!

    SvaraRadera