onsdag, januari 25, 2012




Vilken fantastiskt bra dag det varit...
Jag har haft namnsdag.
Vunnit på Triss-lott som jag fick i present,
plötsligt händer det!
Marinerade kyckling på morgonen.
Kanonljus med väldigt bra fotografering.
Storstädat & fixat broccolisoppa.
Lagt in all tvätt & legat på spikmattan.
Haft Malin här på vår lilla Tisdagsträff.
Långpromenad runt en frusen Härlanda Tjärn
i vacker kvälls-sol & helt vindstilla.
Hem, fixa klart maten & tända ljus.
Broccolisoppa med vitlök & citrongräs.
Honung & citronglaserade persiljerotsstrimlor.
Marinerad kycklingfilé på spett.
Hälsosatsningen går finfint & det är så kul!
Fått roligt jobb i Stockholm nästa vecka.
Fick ett glatt sms att tidningspaketet landat.
Sitter nu & ler åt fin mailkonversation
med en gammal vän från förr.
Vissa dagar blir bara så himla bra!
Slumpen kan ge mycket.
*

2 kommentarer:

  1. Låter som en helt underbar dag tycker jag! Imorgon torsdag kommer jag äntligen iväg till Gbg och skall ila till Bookbinder som du tipsade mig om där jag kan köpa Sennerholt blocket, som jag har längtat.
    Det lät riktigt gott med broccolisoppan som du beskrev.
    Hoppas att din onsdag blir lika fin

    Karin I Stenungsund

    SvaraRadera
  2. Härligt Karin!
    Broccolisoppan kommer alldeles strax på bilder :)
    Tillsammans med ett av fynden på loppisen jag var på i helgen som gick :)
    Kram

    SvaraRadera