onsdag, juli 01, 2009


Här får ni en av mina favoritbilder...min speciella mås.
Jag vill inget hellre än att kunna flyga som denna vackra...jag kan i drömmen. Har gjort det ett antal gånger men nu var det längesedan. Känslan av att bara lyfta, dyka...tyngdlösheten & att se allt ifrån ovan. Ikväll på väg hem från ett affärsmöte i Frillesås satt jag & lyssnade på min nya cd & fantastiskt mysiga sommarpresent från vännen Pär. På cd-konvolutet stod det "Sommarchill" men på kuvertet stod det "kanske mer känslosam än chill...".
Känslosam var ordet!

Satt där & körde i kvällssolen, trött & full av nya intryck så kände jag att jag såg mig själv lite sådär från ovan när musiken ljöd ut i bilen...känslor.
När jag kom hem från en veckas jobb i Blekinge i fredagskväll & såg posthögen så brydde jag mig inte ens om att kolla igenom. Det är ju inte så att man får vanlig härlig snigelpost så ofta nu för tiden. På natten då jag kom hem från awn så rensade jag och såg ett kuvert med handskriven text. Jag log med hela hjärtat när jag kände cd-skivans form...för chill-musiken delar jag med just en person i mitt liv & det är Pär, goe Pär i Östersund. Sååå många nätter vi har suttit över telefon då han bodde i Stockholm & båda jobbade på adidas...lyssnade på alla nya Cafe del Mar/ Hotel Coste-skivor vi kom över. Favoritspår som spelades samtidigt som vi drack ett glas vin eller virre över telefon & löste världsproblem...det är go vänskap & kärlek till musiken.
När jag sen kom hem från en hel dag på stranden, gick barbent & solbränd i bara ett sommarlinne på nya turk..åsa köksmattan & drack Mias hemgjorda fläder & krusbärssaft...så satte jag på den för första gången. Redan under spår 2 drogs ploppen ur hjärtat & känslor flödade. Så även när jag låg på spikmattan idag, det tar ca: 4 min för nervtrådarna att vänja sig vid smärtan...precis lagom till spår 2. Bara spikmatta utan musik räcker för att få både blodflödet & känslostormarna att svalla...så ni kan ju tänka er med skivan, dubbel effekt!!
Musik är verkligen fantastiskt & likaså vänskapen med Päran, börjar dra sig mot 8 år.
Mååånga bra tankar, samtal & känslosamma mail om livet.
Tack för att du finns & du...spår 2 - outstanding!! 5 & 9 kommer inte långt efter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar