fredag, maj 28, 2010





Fredagsrecension...
En härlig dag som började med sol, långpromenad med min Ullis, frallor från Contan & hemgjord rabarbersoppa. Sitta i solen & prata livet, sen invänta fotokund som fick vända då vädret valde att göra en helomvändning runt kl:15.30. Blev då redigeringsjobb av bröllopsbilder istället & sen förbereda för grillning. Solen tillbaka några timmar senare & ett stilla hav med ljuvligt fotoljus, god mat & gott vin. Sen blev det några kolasnittar bakade & kaffe till Så ska det låta.
Nu sitter jag & "renoverar & gör om" Prästgården i huvudet, för det första så kan jag se den helt vitmålad. I det lilla burspråket vill jag ha två goa vita Howardfåtöljer & resten av rummet blir bibliotek. Sen vill jag riva en vägg & göra stort nytt kök. Öppna upp hela det stora fönstret i salongen & göra två gammeldags dörrar med fönster från golv till tak i lika stor bredd. Utanför dessa dörrar en terrass med en stor bred trapp ner till gräsmattan med alla vackra, knotiga gamla äppelträd & syrener.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar