tisdag, juli 14, 2009





Måndagsförmiddagen ägnades först åt att redigera lite bilder, spela memory med grannbarnen Rebecka, Amanda & mamma Eva. Första omgången lyckades jag vinna med 6 par över de små & den gamla ;O MEN...sen var det kört. Då vann Rebecka stort...& Amanda & jag på delad andraplats & Eva J...endast 2 par! Snacka om att träna hjärnan mot de yngre förmågorna, vilken hjärnkoll.
Efter en grillmiddag bakade jag "Tjarins" kladdkakemuffins, jag la till kokos i smeten denna gång. Stylade dem sedan med grädde, violer, vinbär & vinbärsblad som barnen hjälpte mig att plocka. Hade dessvärre inte mina fina muffinsformar med mig men de blev sååå goda & självklart ska ni få receptet här:

100 g smör
2 ägg
2 1/2 dl socker
2 dl mjöl
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
1/2 tsk bakpulver
(1 dl kokos, lägg då till lite smör annars blir smeten lite torr).

Smält matfettet & låt det svalna. Vispa ägg o socker pösigt. Tillsätt de övriga ingredienserna. Blanda sist i matfettet. Fördela smeten i formarna, men fyll dom inte mer än 3/4. Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter. Ta ut dem & så kommer de att sjunka ihop lite & blir ljuuvligt sega & smarriga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar