söndag, december 13, 2009





Lucia, stora "göra-julgodis-dagen" & Lusse-KATTer...
I 9 år har min goa Lotta & jag träffats för att julpyssla på något sätt. Det började med att göra vackra julkort i 2-3 år, sen övergick vi till julgodis...ungefär när Christian kom in i bilden. Vi tre har sen provat på många olika recept & det har varit både roliga & mindre roliga missöden som satt oss på prov. Vi börjar traditionsenligt med en härlig julfrukost, sen brukar vi göra 3-5 olika sorter under dagen, i år blev det 3 nyheter & 1 gammal favorit:
*Ljusa Änglakolor.
*Chokladkola med blodapelsinsmak (på eget bevåg, grymt god!!).
*Ernst vita chokladtryffel med portvin & marsipan.
*Mozartkulor med Coantreaumarsipan.
På lucia passar det dessutom väldigt bra att avlsuta dagen med några lussekatter till lite lingonglögg, lovar att jag inte åt den håriga.

4 kommentarer:

  1. Men jesus vad ni är avancerade. Jag har också pysslat...köpte en påse non stop.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha...avancerade vet i sjutton, det är enkla saker men tar lite tid...& GOTT BLIR DET!!
    Vad gjorde du för pyssel med non stopen då ;D ?
    Blandade dem i munnen direkt eller?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag sorterade de olika färgerna i olika högar och sen frågade sig både Kasper och jag: Varför finns det så få röda?

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha...du ÄR UNDERBAR!!! Du fick mig att le när jag behövde det stumpan!

    SvaraRadera