torsdag, februari 25, 2010





"Re-Use"...
Härom dagen var jag i stan & försökte låta bli att handla...jag skulle bara fixa färgprover & spana in bokhyllor & skåp. Självklart måste man ju reka lite när man ändå är ute, snacka om att det är en pärs att gå igenom alla roliga designaffärer & kolla in vårens nyheter & färger utan en fet plånbok. Det kliar i fingrarna av att vilja göra om här hemma. Fixa, måla, tapetsera, byta ut det mörkbruna, röda & mörklila som varit vinterns huvudfärger här på Sunrose Blv.
När jag kom in på Grandma´s för att köpa ett nytt Yankee Candle-ljus så hittade jag denna underbart fina box. Den fanns i två storlekar & är en box gjord av gamla tidningar i en rolig design med alla möjliga färger. Den stora fick följa med mig hem till storarummet & det vita sideboardet, en perfekt liten ljus-gömma. Jag som dessutom gillar det här med ekologiskt, återanvändning & miljötänk känner lite extra för denna "Re-Use.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar