tisdag, april 20, 2010



Halvt misslyckad men smarrigt frasig dessert...
I Lördags efter den goda grillade potatissalladen & kycklingen hade jag en förhoppning om att lyckas med en dessert ur ICA Buffé´s senaste Italienska nummer. En bloggvän "Fru Matglad" från min hemstad hade precis som jag fastnat för Cornettostrutarna av smördeg med Nutella i. Kan säga att hon lyckades få till strutarna snyggt, jag hade inte kavlat ut mina rutor så de växte & blev tokroliga i formerna. Mina blev alltså för tjocka & väääldigt mastiga. Jag la till rostade hasselnötter & hallon till receptet, det var en hit. Jenny blev sugen på att ha glass till oxå...behöver jag säga att det var någon som vid flera tillfällen sa att hon var tokmätt efterråt? ;)
(klicka på länkarna så kommer ni till receptet & Fru Matglads blogg).

1 kommentar:

  1. Hahaha...tycker verkligen de ser superfina ut! Gott, men mäktigt...=)
    Tack för länkningen...=)

    SvaraRadera