fredag, april 16, 2010


Jag skulle behöva min blåbär & Citron-paj ikväll...
För att pigga upp mig & mina fotleder, anklarna är som bollar & skönt är det inte!
Gjorde denna paj till Stellan, pappa & mamma dagen innan jag åkte hem till Göteborg. Den är superenkel & jättegod med vaniljglass till. Det är fantastiskt stora, fina & goda blåbär från "Myggbettet". Handplockade av min mormors 86-åriga bror Helge som bor här uppe på västkusten med mig, TACK HELGE!
En smuldeg med smak av citron & handplockade blåbär:
Havre
Socker
Vaniljsocker
Citronzest
Smör
Blåbär

2 kommentarer:

  1. Låter härligt gott!
    Kan man beställa de stora blåbären???

    SvaraRadera
  2. Ja Ylva, de är de största svenska blåbär jag sett...makalöst goda! Min 86-åriga mormors bror Helge plockade över 40 liter runt sin trädgård uppe i Bohuslän. Han har lovat att försöka plocka i år oxå. Kan säga att jag går & äter dem som is-godisar & har i morgonfilen. Ville knappt använda dessa fina till paj, har några dl kvar. Kram kram

    SvaraRadera