lördag, maj 15, 2010


Tamaris VS Chuck Taylor...
Kvällens battle
Det är ikväll det händer.
Jag har inte varit där sen jag var 16 år.
Det är ett stort inhägnat område.
Det finns ett stort dansgolv med scen,
där spelar Black Jack & Zekes nonstop.
Det finns ett annat hus med discogolv,
där spelas 60-90-talsmusik hela kvällen.
Det finns en utomhusdansbana vid en sjö,
det finns trubadurer i öltält & det finns mattält.
Där finns våra gamla "kärleks-stigar"
(som samsades med spy-ställen).
Allt detta uppe i Eringsbodas skogar,
& ikväll ska VI dit!
Vi ska ha tjejfest innan & det ska drinkas som förr.
Ninni & jag älskar att dansa så just nu är dilemmat,
SNYGG VS BEKVÄM?
Tamaris-klackarna eller helvita skinn-Converse?
Ni vet ju säkert vilka jag helst bär av dessa två,
men så vill man ju va snygg när man för en gångs skull ska ut.
Även om det är "på landet" & "kasedans" kan förekomma.
Jag åker till festen i klackarna,
men sen vinner nog Chuck Taylor matchen.
Eller vad tror ni :)
Vi hörs imorgon!
*

2 kommentarer:

  1. Nyfiken - hur gick det- hur mår fötterna??? Hoppas du hade kul! Kram J

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha...jag har Conversen att tacka för en sjukt rolig danskväll! Det buggades till "I natt i natt är det du är det jag...", dansades foxtrot & dansades disco hela natten lång!! Jag mår som en prinsessa men med vader & rumpa som ömmar :)
    Kram

    SvaraRadera