tisdag, december 21, 2010





Nu är jag relativt klar...
Släckt stjärnorna & ljusstaken, slängt de torkade hyacinterna & lite annat som vissnat. Plockat undan överallt, gått igenom julklappar & packat dem i kassar. Diskat, lagat mat, förberett mat som ska med imorgon, lyssnat klart på ljudbok, druckit en slatt glögg, bäddat rent, packat i stort sett allt jag ska ha med mig till Blekinge & vattnat blommorna. Har inte hunnit fixa mjölkchokladen som ska vara runt mandelkrokanten, det gör jag hos mormor imorgon kväll. Har gjort allt utom att dammsuga, det får jag göra imorgon när det är ljust. Det kommer att bli kul att dammsuga för det kommer rassla ordentligt. När en påse med 1kg ris går sönder & man inte står över en diskbänk, så blir det rätt grynigt på golvet kan jag meddela. Humöret svängde något, jag började räkna 1..2..3..sen gick jag in i sovrummet. Syns det inte så finns det inte!

1 kommentar:

  1. GOD JUL hjärtat i förskott,,,, från mig å snuffe....
    Kraaaaaaaaaaam j

    SvaraRadera