lördag, januari 15, 2011






Lördagskväll med VM-vinst, jobb & oljebad...
Första halva jobbveckan avklarad & lite bloggstopp, allt för att "komma på plats" & hinna ta in allt nytt.
Det var lite jobbigt att lämna lägenheten i Göteborg & "familjen" där uppe, men att välkomnas så hjärtligt av alla goa gamla vänner, kunder, bekanta & nya arbetskompisar här nere känns toppen! Jag kom ner i Tisdags kväll & hade med mig skaldjur, allt för att sakta vänja mig att övergå från Västkusten till Östkusten. Började jobba direkt på Onsdagen & det blev en fantastiskt trevlig dag med fullt ös & rolig (många gapskratt) överraskningslunch på mitt gamla favvisställe Kina Town. Dagen blev lång & det var med mängder av intryck, skratt, information & onda fötter jag slocknade som ett ljus. Har sen kört igång mitt projekt & försökte igår överträffa mig själv & kameran i det mörka & grådaskiga vädret. Sitter framför Sveriges utklassning i handbolls-VM  med vinglaset & spanar på delar av resultatet. Jag vet att det är helg men jag blev för nyfiken för att vänta till Måndag. Det var meningen att det skulle bli tjejträff men den flyttades till morgondagen så ikväll blir det oljebad & inspirations-rekning på nätet för kommande jobb. Här är konstnären Carola Kastmans hem, visat i Sköna Hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar