måndag, februari 07, 2011



Mina vänner är diamanter...
Denna lilla nyckelpiga till "diamant" på ringen ville aldrig lämna mig i somras & jag vill aldrig lämna mina vänner.
I Fredags kväll när jag körde in på min gata i stan så lös det varmt ifrån mina fönster. Att dessutom få bärhjälp med hela jobbpackningen av Jens var mer än skönt & saken blev inte heller sämre när vi kom in i trapphuset. Det doftade gott av mat & det kom härifrån. Där stod Pernilla med rödvinsglasen fyllda & en härlig kram, vi fick en jättemysig kväll. Åt Jens goda mat, drack gott vin & pratade gamla härliga minnen. Det blev många skratt & det värmde mig nå´t otroligt, det är ju inte varje dag vi 3 får tid att sitta själva & snacka över några glas vin (typ 10 år sedan sist). Somnade gott den natten & sen blev det frukost ihop på Lördagsmorgonen. Jens & Pernilla drog till båtmässan, Lisa & Axel kom till mig sen gick vi över till Anna, Johan & Sixten. Några härliga timmar med fika, prat & skratt, sen promenad bort till Eva i solsken. Hem & packa upp lite, Jens & Pernilla kom hem & vi damer fick god cider serverat av Jens. De skulle senare in till stan för restaurangbesök & jag på "badrumsinvigning" på Björcksgatan. Sofia bjöd mig, Anna, Ulle, Sofia, Eva & Malin på bubbel i badrummet & så hade jag önskat hennes makalöst goda "Röda Kyckling". Lovar att lägga ut receptet när jag lagat den igen & inte glömt att fotografera...den är ljuvlig. Melodifestival & ännu mera bubbel, både i glasen & mellan oss tjejer...sååå mysigt! Sov hos Eva & läste GP till frukosten dagen efter, ännu en härlig känsla. Gick bort till lägenheten & vinkade av Jens & Pernilla. Drog in till stan en sväng, fixade lite ärenden & köpte sushi (som jag längtat). Hem & fixa lite, innan "Söndagsmiddag" på Frankes. Fia, Eva & jag fick 2 mysiga timmar ihop sen var det lite jobbplanering inför denna vecka & slockna som ett ljus i min stora goa säng med alla kuddar! Fasen va jag behövde denna helgen, kärlek & avslappning med vänner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar