lördag, mars 05, 2011



Orkar inte sitta inne 
en sånhär fin dag...
Efter frukost drog jag på dunjacka, 
fjällstövlar, sjal & filt runt benen.
Tog en stolsdyna & gick ut med katten
till solhörnans lilla trapp & satte mig.
När jag gick ut stod termometern på 15 grader,
sen gick det sakta men säkert upp till 24.
Pratade med Anna & Johan på väg till Småland,
helt plötsligt var temperaturen uppe i 32.
Helt fantastisk känsla!
Fick knäppa upp jackan & lossa på sjalen,
katten låg på plattorna & vred sig.
Nu tänker jag trotsa bacillerna lite,
orkar inte sitta inne hela dagen.
Har sett klart på damernas 3-mil,
nu drar jag på ytterkläder & går en runda.
Ska ta det lugnt & lyssna på vinden.
*

1 kommentar:

  1. Krya på dig Åsa påsa..... Du har träffatn för mycket folk med basilusker.... Vi va hos Ninni innan, så nu har jag udda fina tallrikar och du vet den "söndriga" lampan från sovrummet,,,, fast hihi, jag ska dra sönder den lite till =)=) sen ska den stå på mitt pysselbord!!!! Nu har vi tapetserat i eas föräldrars hall,,,, vi ska göra en marin känsla i huset!!!!

    Ikväll blir det mello och mys,,,, du får kurera dig med värmedyna och gottig mjuk mat för halsen!!!!!

    Kramiz

    SvaraRadera