söndag, mars 06, 2011



Soppkok med tur...
När man är sjuk kan soppa vara gott,
dessvärre inte när smaklökarna gått & gömt sig.
Hade inte en tanke på det innan
att jag inte skulle kunna smaka av den själv.
Ingredienser:
En skvätt Olivolja
2 Oxbuljongtärningar
1l vatten
En skvätt soya
2 msk Oxfond m rödvin
Några nypor Smoked salt
1 struken msk svartpeppar
1 dl Rödvin
500g nötfärs
1 vitlök solo
1 stor hackad gul lök
1 färsk hackad röd chili
4 cm färsk riven ingefära
2 msk färsk hackad rosmarin
1 msk tomatpuré
4 msk chilisås
*
När jag kom till stadiet för avsmakning
insåg jag att smaklökarna inte var med mig.
Ropade på pappa för assistans,
bad honom hjälpa mig att få till smaken.
Var beredd på att öka på det mesta,
då svarar han:
"-Den är perfekt!"
Snacka om lyckträff.
Slutade med att både mormor, 
mamma, pappa & jag åt soppan till lunch.
Enligt alla en mycket god soppa,
därav får ni receptet.
Men MINA smaklökar
har ingen aning.
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar