fredag, mars 25, 2011






Våffeldagen...
Jag minns våffeldagen för några år sedan,
då jag kom hem & överraskade tjejerna på Pagelsborg.
Ninni bjöd på en mängd olika våfflor,
både matiga & söta.
En våffla som fastnade var Spenatvåfflan med rökt lax
lägg till lite hackad rödklök, mumma.
Ikväll får jag färska räkor hemifrån Göteborg
levererade av Evaliten, snacka om en som längtar!
Hade jag inte varit inne i min hälsa & träningsperiod
så hade jag haft svårt att välja.
eller
Undrar vad Ni gör för våfflor idag?
*

4 kommentarer:

  1. Hej Åsa! Mums vad jag blev sugen på våfflor ;)

    Jag har en bloggutmaning hos mig till dig, men känn inte att du måste ta den. Jag ville bara lyfta bloggar jag tycker om! Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Oh underbart,själv har jag bestämt mig för att jag iommer inte överleva helgen om vi inte får ta i ett våffeljärn :) Måste köpas alltså :D

    SvaraRadera
  3. Annixen: Så himla roligt att du vill ge mig en utmaning & att det innebär att du tycker om min blogg! Jag blev jätteglad :) & mest för att jag när jag gick in på din blogg föll direkt. Härliga bilder (du tänker lite som jag) & jag ska plöja igenom den i helgen då jag är ledig.
    Utmaningen ska jag oxå fixa, tusen tack för gulliga ord & bloggomnämningen på din sida!
    Trevlig våffeldag & helg!

    SvaraRadera
  4. Kära Tvillingmamma: Jag som just nu lever ett hälsosamt träningsliv har just varit ute på 7.5 km långrunda...för att vara värd minst ett litet våffelhjärta ikväll :)
    Har bestämt mig för att göra de med räkorna (då kompis Eva ska köpa med från Göteborg när hon kör hem i eftermiddag) & sen blir det nog en söt med grädde & sylt :)
    Ha en go helg & det är klart att du måste ha ett våffeljärn!!
    Kram

    SvaraRadera