fredag, april 08, 2011







F.R.E.D.A.G...
Idag har flitens lampa brunnit 
ordentligt på jobbet.
Vi gör om & fixar, det blev jättefint
men det finns en hel del kvar att göra.
Densitetstänket funkar fortfarande på mig
så varenda liten pinal fick plats.
En grymt härlig fredagsbonus från chefen
blev de makalöst goda dumplingsen.
Nu har pappa & jag njutit dem
tillsammans med soyablandning jag gjort på
två olika sorters fina soyor, chili & honung.
Pricken över i:et ikväll blev
 premiären av favoritprogrammet
Pernilla, Tareq & John är tillbaka,
ikväll blev det jordärtskockan 
som fick stå i centrum.
I helgen ska jag ta tag i ett roligt projekt
som rör "mitt egna trädgårdsland".
Om jag fick stanna kvar på jobb här i Blekinge
så skulle jag få lov att låna en bit 
av trädgården här i Slättanäs.
Nu blir det så att jag stannar ett tag till,
pallkragar är redan fixade & en tanke om
vad som ska odlas där 
i vår & sommar finns sen länge.
Ska bli fantastiskt roligt
& Ni ska få följa med.
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar