torsdag, september 06, 2012


En bergochdalbana av känslor...
Har blivit ordentligt berörd idag...oxå.
Firat vacker 21-åring som
håller på att bli ordentligt vuxen
med allt vad det innebär.
Skratt, tårar, glädje & ilska
allt på en gång i 190.
Ett mail på facebook vars första rader
fyllt av glädje för min skull syntes
som en "push-notice" på iPhonen.
När jag hade läst hela så värkte hela min kropp
av förståelse för vad en
underbar människa just nu går igenom.
Jag har varit med,
när livet kastas omkull utan föraning.
Jag skickar all min extra energi till dig.
Sa godnatt till blivande sambon över telefon
& önskade för mig själv honom hit.
(tänkte att jag inte ska tjata).
Går in här på bloggen.
Hittar en kommetar.
Just från mannen jag önskade hit.
Fina efterlängtade ord som startar en flodvåg
av glada känslor i hjärtat
när jag behövde det som mest.
Sen väller känslorna upp
& tårar såklart.
De kommer lite då som nu dessa dagar,
en bergochdalbana av känslor
precis hela tiden.
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar