söndag, april 10, 2011





Odla ätbart...
Ja självklart plöjde jag
massa trädgårdstidningar till middagen.
Ritade & drömde vidare.
Det blev 3 tidningar 
& en hel kopp full med fröer,
här ska odlas vill jag lova!
Det jag absolut mest av allt 
verkligen ville hitta idag
det är min nya favorit Bondbönan.
Snacka om lycka 
när jag på 3:e stället hittade dem.
Goda som tusan.
Det blev alltså:
Bondbönor
Sockerärtor
Chili Anaheim
Röd plocksallad
Grön plocksallad
Ruccola
Spenat
Dill
Morötter
Rödbetor
Salladslök
Gräslök
*
Flerfärgade krasseblommor
(fint både som blomma & matingrediens).
Luktärter
Rosmarin
Lavendel
Skogsförgätmigej
*
Skulle även vilja ha:
Vitlök
Färskpotatis
Smultron
Tomater
*
Redan befintliga:
Vinbär
Rabarber
Citronmeliss
Oregano
Salvia
Basilika
Timjan
*

1 kommentar:

  1. Åh nu blir jag riktigt avis. Är ingen människa med gröna fingrar men har en hög önskan om att iaf odla lite örter. Hur ska du plantera dessa? I pallkragar ute eller kör du i krukor inne först?

    SvaraRadera