torsdag, oktober 13, 2011



Torsdag är inte slut än...
Vaknade till.
Klockan var 22:40
Jag vet att jag duschade runt 18:30.
Var på väg att rensa svamp & städa.
Skulle göra ett inlägg runt 19.
Tänkte titta på Robinson vid 20.
Minns att jag ville vila ögonen lite.
Tål inte för mycket frisk luft & motion.
Började dagen 7:30 med lite fotografering.
Fortsatte 8:30, powerwalk med Malin.
1.8 grader & första krispigt frostiga morgonpromenaden.
Bryggan vid Härlanda Tjärn glittrade 
& sjön låg helt makalöst spegelblank.
Grymt härligt att stå & bara andas in naturen på bryggan.
Påpälsad med fleecewindstopper & underställströja.
En runda på ca: 5-6 km i tempo
lite flåsiga i backarna men glada.
Hem, frukost, byta till nya torra träningskläder,
man säger inte nej till en motionsrunda till i detta väder.
11:15 mötte jag upp Sofia.
Härifrån till Skatås igen.
Långrunda på 1.2 mil & en påse trattisar med hem.
Nästan 2 milen i kroppen, massor av frisk luft
= toktrött ikväll.
Det bästa med uppvaknandet nu,
är att jag trodde klockan var runt 6 på morgonen
men får härliga 9 timmars sömn till.
Perfekt uppladdning för Fredag,
1 timme kvar av Torsdag.
Det blev ingen matlagning.
Det blev ingen städning.
Det blev ingen Robinson.
Men ett inlägg.
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar