söndag, januari 22, 2012



Idag kom den...
Snön.
Den kom när vi var iväg på jätterolig loppis.
Ökade på i ett jäkla tempo & i ganska milt väder
så den orsakade sån där galen trafikkaos senare.
Mitt i detta oväder på väg in till stan 
hörs ett ljud från bilen som inte alls klingar väl.
Det var avgassystemet som hade lyckats
släppa lite snyggt från ett fäste.
I det läget med fullkomlig blöt snöstorm från
alla håll & kanter är detta inget man önskar.
MEN...
Händigheten fick ta över inklusive
lite McGyver-trix med Malins spännrem 
& spänna fast inne i bagagets innervägg.
Jag kom hem, med både bil & avgassystem.
Som grädde på moset
släppte sen Sverige 11 poängs ledning
& tom avgasrörs-historien ser bättre ut.
Kvällen har dock avnjutits med vänner,
färska räkor, spelhåla & början till gallstensanfall.
Malins piller-arsenal räddade mig dock
& jag slapp Östra Sjukhusets akut & sprutor inatt.
Klockan är 01:47 & det är nästan 3 grader,
slaskar ordentligt vill jag lova.
Inga fina vinterbilder imorgon inte
& i Skatås lär det väl vara rena rama isbanan.
Godnatt.
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar