tisdag, februari 05, 2013


Jaha, då gick det en vecka igen...
Det ÄR verkligen skillnad på att leva själv i en lägenhet mot att ha hus och familj varannan vecka! Hinner inte riktigt med allt jag vill (bla. bloggen), men det är ju viktigt att inte glömma bort sig själv bland allt familjefix så jag försöker bli bättre på att prioritera egentid. En grej är mina tre timmar i stallet med hästarna och ridning varje Måndag samt att jag har börjat träna minst 2 gånger i veckan med skön avslappning efteråt. En annan prioritet som gör mig väldigt glad är att vi äntligen kommit igång med att fixa klart lite mer här hemma. Mamma syr gardiner och pappa hjälper oss med att måla furutrappen vit, foga lister, höja upp gardinstänger och fixa bra lösningar på alla mina inredningsidéer. Jag försöker samtidigt hjälpa till, stoppa hjärnan från fler idéer, hänga gardiner, göra tavelkollage, hänga upp gren i taket, tvätta mellan bandyträningar och matcher. Göra flera fotojobb, redigera, laga mat, leta jobb, serva familjen och vara trevlig sambo. Helgen som gick har varit full av energipåfyllning så det känns som jag kan klara det mesta innan Göteborgstjejligan dimper ner på Fredag kväll. Fick göra ett riktigt roligt fotojobb åt Café Mandeltårtan/Bed & Breakfast i Lördags och så var jag på makalöst rolig 30-årsskiva som höll på från 18:30-04:15 (i alla fall för partyeliten). Konstant dansande och skrålande till schlagers, pop och rock i över 6 timmar. Japp det var träningsvärk i vaderna dagen efter och ingen röst. Det var dessutom bara 4 timmars sömn innan familjen vaknade till liv, men sååå värt det. Tack världens bästa Emma & Mange för en hejdundrande kul tillställning och massa kärlek i hjärtat. Sunshine, moonlight, goodtimes...boggie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar