tisdag, mars 31, 2009

23:04
Jag kan verkligen sitta hur länge som helst om nätterna, men ikväll är jag faktiskt ordentligt trött! Det har varit ännu en produktiv & något hektisk dag i känsla&designs tjänst.
Morgonen började med att nattens jobb till 2:45 var "typ bortkastat"...somnade som en stock, lycklig över att vara klar med den delen till weben. Vaknar av ett sms från web-master Henrik "Hmm...alla bilder är fel och de heter en massa konstiga tecken"
Ja det var ju inte det man ville vakna till, men sinnet känner väl på sig att vissa saker ska jävlas ordentligt...så när jag la mig vid tretiden i natt så skickade jag ett sms & avbokade kiropraktortbehandlingen. Kan ju säga att det var rätt val och att de fina inläggen om barnbilderna gjorde att jag över huvud taget kom upp till en ny dag som "företagare".

Fick ringa Henrik med en gång, vi höll på med alla möjliga lösningar & efter en timme så var det väl klart...för stunden. Pappa var gullig & gjorde sin fantastiska hälsogröt med pumpakärnor, tranbär, gojibär, linfrön & nötter i...vi diskuterade olika upplägg & mitt viktiga möte för dagen. Gjorde lite snabba skisser till mötet jag skulle på, ringde försäkringsbolaget...svarade på två mail ang fotograferingar. Sen var det dags...att hoppa i "charmkostymen" & säga till sig själv att "jag vill verkligen detta & jag är bra på det!"...allt för egen övertygelse ;)
Drog in till Lottas hus...eller ja vad säger man, "mansion" vore nog bättre ordval.
Min första kommentar när jag parkerar...ser havstomten, egen liten strand, stort hus med vinklar & vrår...vårtemperatur på 14 grader i skuggan & en strålande sol som glittrar över havet
"-Lotta man får inte bo såhär...."
"-Jo det får man :)"
Jag kan bara säga som hon sa att det är juste att ha en förfädrer som insåg att bo ute på Ekenäs är bra...jag vill oxå ha ett "tinnar & tornhus" på Ekenäs.

Senare tog vi lilla båten ut till Karön...med lilla söta Tjabo som aldrig åkt båt innan :)
Det var dags för mötet, och dessvärre kan jag inte knäcka allt om mötet ännu...bara en sak.
Jag vill jag vill jag vill!! Snälla Ronneby Kommun...tänk till nu :)

Vidare till Veras Hus för att tala om för Jennie hur dags vi skulle på Swedbanks kvällsaktivitet för oss kvinnliga företagare. Där inne hade Mia & Jennie full kö då de började en drive med 20% våryra. Tog några kort på ett par underbara rosa körsbärskvistar från Tyrones trädgård, blir nog morgondagens "Råsa" Lämnade dem med alla kunder och drog vidare hem för att göra två fakturaunderlag, ringa kund & kolla upp en färgkod på matta. Försöka hinna med att slänga in ett Grattis till Jonas E på facebook, ser att jag fått nya fina mail. Hinner inte svara...måste äta, klockan är nämligen 16.30.

Snabbdusch...be pappa snällt om skjuts till stan.
På torget väntar Håkan som den stoltaste "tupp" i hönsgården...ensam kille från Swedbank med bara en massa kvinnliga företagare runt sig...ni kan ju höra kacklet!!
Han var smart & höll stadigt om två bag in box med Fumeé-vin...på bussen blev det snittar & vidare kackel under turen mot Karlskrona.
Sen väntade Hasses föredrag om "lön, sjukförsäkringar, pensionsavtal, livförsäkringar, risker, procent & en massa annat...jag satt där med Jennie & lilla maggen...skakade på huvudet & kände hur det snurrade till ännu mer. Insåg att jag måste boka Hasse med innan jag drar tillbaka till mitt Göteborg...phu!
Vi fick sen höra Åsa Jobratt berätta om sitt företagande i MIO...från släktens Lindahls Möbler till stora nya MIO-butiken och hur livet blivit för henne.
Vi blev sen bjudna på mer vin & en superfin buffé...mer kackel & många skratt!
Insåg att en gammal "kollega" från tiden då jag drev Intersport här hemma numer jobbade på MIO och vi insåg att det var typ 11 år sedan vi jobbade ihop på JC & Intersport...tiden går.
Tog chansen att prata lite med Åsa, man ska ju "bygga broar"...tänka "Win Win"...eller "Out of the box" som min gamla chef på adidas klämkäckt skämtsamt hade sagt.
En fantastiskt trevlig kväll & en dag som slutade runt 22 då jag landade här hemma i soffan med telefonen klistrad vid örat.
Min Caro ringde & hade massa nyheter att berätta...har jag sagt att jag tycker om dig?!

Nu SKA JAG gå & lägga mig, för varken huvud eller ögon fungerar som de ska och en begynnande halsont börjar öka i smärta...big NO NO!
Ska strunta i att göra fakturaunderlagen klara & skriva mer på texterna till undersidorna på websidan fast att jag behöver.
kommer somna ovaggad...så John Blund, ikväll kan du hoppa över Slättanäs!
Godnatt.

3 kommentarer:

  1. Har jag sagt att jag tycker om dig ;-)
    kramkram Caro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera