tisdag, mars 24, 2009


Citroner...
Dessa underbart doftande, smakande & vackra...de blev idag föremål för en spontan plåtning.
Har en känsla av att det kommer att bli mååånga spontana sådana från och med nu, det är tokroligt att kunna ta de där korten man länge önskat kunna göra.
Jag skulle laga marulk i foliepaket:
olivolja
lite smör
salt
svartpeppar
färsk dill
citron zest & saft
Det blev fotoshoot istället :) och det blev mer saker fotade.
Jag tror att Mia H & Jennie A kommer & gilla "de rosa" bilderna som kommer snart.
Har varit på stan en snabb vända, hade fina rabatter på Åhléns som gick ut idag, och som en liten överraskning hade jag dessutom kommit upp i 10 små klistermärken på mitt Clarins-kort & fick välja en fin gåva. Det blev en dyr & fräsch handkräm som bonus...alltid kul med "fina-prylar-som-luktar-gott" eller vad säger ni tjejer!?
På väg hem för att städa & packa klart för morgondagens resa mot Blekinge gjorde jag ett mysigt avhopp på Olskrokstorget. Jenny gick tidigare från jobbet & vi tog en fika på nya fräscha fiket Le Pain Francais. Vi gottade ner oss i de bruna skinnfåtöljerna, jag drack rött persikothé & åt en laxsmörgås på mindre än 5 min medans Jenny berättade om kärlek (hungrig).
Det är bra när man har någon i närheten som kan påminna en om att det faktiskt existerar :)


2 kommentarer:

  1. Gillar ditt musiktips just nu Åsa! Här sitter jag och dricker vin och lyssnar på Lisa Nilsson! WHAT?! Är det inte för skralt..? Puss!

    SvaraRadera
  2. Denna låt var den jag letade efter i mitt snurriga huvud då vi var på Grötö :)
    Va gott du har det med vin...& kärlek i kroppen!

    SvaraRadera