tisdag, mars 10, 2009


Jag hade en vision om att detta skulle bli en positiv blogg.
En blogg man besöker för att få nå´t att le åt eller må bra av.
Bolagsverket höll på att sätta stopp för denna vision ordentligt idag.
Men...jag har ju lärt mig nå´t under åren,
att andas mer än en gång innan man exploderar.
Efter lite tankar om hur vissa människor & instanser fungerar
så inser jag att det bara är att bita ihop & hoppas på det bästa.
~
I nästa sekund insåg jag att jag tittat fel i kalendern.
Jag ska inte vara på möte förrän 11.30 i stan imorgon.
Det innebär ju att jag kan stanna & åka 8.35-färjan istället.
Så helt plötsligt blev jag rätt glad igen,
och istället för att låta irritation ta över min harmoniska kropp
så hittade jag på ett nyttigt godis.
Lite sött mår vi ju alla bra av.
Då jag detoxar & inte äter nåt med:
Alkohol
Mjölk
Mjöl
Kaffe
tillsatser
&
Socker
Så är det ju lite av en utmaning om man blir sugen på nå´t.
Bilden här ovan visar nåt väldans gott.
Skivade bananer som jag bryner upp i en panna
tillsammans med kokos & lite honung.
Glass vore nog det där lilla extra till,
får bli en annan dag.
~
Dagen har annars varit otroligt produktiv,
det går framåt minsann.
Pratat med revisorn & ifrågasatt arvode.
Pratat med banken & inser att det är rätt juste att ha
gammal kompis som banktjänsteman.
Varit på härlig strandpromenad.
Slängt i komposten för typ 5:e gången.
Redigerat foton till websidan.
Kommit på ännu bättre lösningar.
Fått fint mail från Washington
(krya på dig!).
Pratat med kund om matta.
Tjatat på H om websidan.
Insett att många gillar halsbanden,
vilket gör mig himla glad.
Fått ännu en bröllopsfotograferingsförfrågan
på ett redan bokat datum #grr#.
Pratat bröllop med syrran
(o alla vet hur mkt jag uppskattar det)
FRAMSTEG DOCK.
Nu får jag ha vilken klänningsmodell jag vill!
SÅHÄR LÅNGT JA.
Lagat middag som jag inte fotograferat.
Vårliljan har fått 8 blommor som slagit ut i solskenet
och bara en sån liten sak kan ju göra en glad.
~
Ska fila på en viss "lista" på begäran nu.
Sen åker snabeldraken fram & för att göra fint,
packa väskorna & kolla in Bygglov.
Kanske en nattlig bloggning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar