fredag, mars 20, 2009



Lunchtime.
Det ska sittas ute i solen...ja det ÄR verkligen SOL IDAG IGEN!!
Har grejat en riktigt god smoothie på jordgubbar, rabarber, gojibär & lite Kiviks färskpressad jordgubbar/blåbär/äppel-juice. Till detta har jag idag bestämt mig för ett favoritknäckebröd med en Makrillröra. Om ni inte testat detta knäcke så gööör det, helt fantastiska handbakade knäckebrödsticks från Vilmas. Det finns än så länge 7 goa smaker: Råg, Solros, Dinkel&Surdeg med sju frön, Sesam, Rosmarin, Dill&Lök med en aning senap samt Tre frön pumpa, solros & sesam. Jag har provat dem alla...men favoriten är verkligen Dill&Lök.
(Klicka på bilden jag lagt in till höger på Gourmetips så länkas ni till Vilmas.se och kan se).


Favoritröran jag brukar göra att ha på just detta:

Hackat royal gala-äpple
Hackad charlottenlök
Hackad dill
Rivet skal & lite saft av lime
Creme faiche
Salt & svartpeppar
Varmrökt lax att försiktigt vända ner i småbitar


Fantastiskt gott...
Idag blir det en makrillröra med svartpeppar, tomater & lite oliver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar