söndag, april 19, 2009

Den här helgen är som en ask praliner...man tittar i asken & tvekar ofta över vilken som är bäst, vilken man ska välja?
Precis samma sak med alla dessa fantastiskt mysiga, roliga & glada händelser som hittills har avnjutits...vilket ska jag välja att berätta om?
Då vi bara är hemma tillfälligt denna natt i Slättanäs så blir bloggandet lite glesare i helgen.
Jag kan bara säga att jag njuter av min första riktigt lediga helg på bra länge och ni kommer att få se många mysiga bilder & inlägg när jag återkommer till civilisationen.
Här kommer axplock av allt som hänt på bara ett dygn:

* Underbart på Backen med alla vänner & barn med grill, sol & brasa långt in på natten...& nästan alla sov över för att det var så mysigt att umgås.
* En härlig frukost & sen la vi oss allihopa på Ninnis nya H&M-filtar & stekte i solen, fikade på Eva J´s kanelbullar, tog väldigt tokiga kort & blev härligt solbrända.
* In till systembolaget..."Spritan" (som man säger i Ronneby) för att fylla på lagret & sen ut till Slättanäs på en fantastisk lunch ute med fisksoppa & pilgrimsmusslor.
* Ut & åka i Q7:an, kolla tomt, kök, hall & bord på Aspan, sitta & jäsa på Pelle & Mias altan & locka Mias hår.
* Vidare till "Hemmapappan" & "Rockmamman" för att kvalitetskontrollera altanbygget & bjuda in till morgondagens grill.
* Till Ica, hem & förbereda marinad, såser & annat gott, grilla, äta, spela Beredskap...& ja Micke du vann båda gångerna.
* Slänga in ett inlägg & läsa finfint inlägg om hallen på Flickorna Lennartssons blogg.
* säga godnatt & gå upp.
Imorgon blir det roadtrip & bo på Backen igen...inget bloggande förrän måndag kväll!

Ps:Månsson se nu till att ta premiären hemma när jag inte kan vara där & hejja! Ds.

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni har det supermysigt på er Roadtrip. Jag har hittat ballerinaskor till dina gummistövlar. http://flickornalennartsson.wordpress.com/

    SvaraRadera
  2. Vill ha vill ha!!
    & duuuu...kan inte du köpa ett par rosa ballerina-adi till mig?

    SvaraRadera