torsdag, maj 21, 2009





I Lördags var det ju så dags för Göteborgs-Varvet igen...& som för det mesta, strålande sol & världens folkfest...världsrekord dessutom på antal löpare! Det fanns många vi ville följa, men det är inte alla som hamnar i grupp 1a & b...hrm...ska man dessutom försöka pressa in 2 fester från kl:18 så blir det lite tight. Nå´t annat tight är forna adidaskollegan Mackan "hulken" Frödell/Larsson, Mr: 9017 som jag lyckades fånga på bild även i år...& så Peter. Den nyinflyttade "Göteborgar´n" som premiärlöpte Varvet klarade sig galant. Emma "Rockmamman" Berg sprang snabbare än Stefan Holm & ingav stor respekt med sin lysande tid. Jenny sprang antagligen med ett krampande, blödande magsår & spydde svart efteråt men gav inte upp & hade Lovisa/coachen cyklandes bredvid som stöd...vilka tjejer!! Lovar att hurra för resten av alla goa kämpande som jag känner på nå´t vis: Johan hade bästa tiden i hela Blekinge & kom på plats 381 av över 41 000 människor...R.E.S.P.E.C.T! Charlotta, Babbsan, Klas, Roger, Henke, Magnus, Björn...mfl.
Katten på bilden heter passande nog Måns ;)

2 kommentarer:

  1. "jag har sådana turkosa Margrethe bowls..." otippat vá?
    sååå härliga... man känner sig som Leila när man bakar i dem ;) Och dem e sååå bra, med den tyngd som är i botten.

    Vad kul att Du fick med Mr.9017 i år igen... hahaha... snart, e jag tillbaka hos det 3-randiga gänget ;)

    KRAAAM <3

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha...kunde jag ju ge mig på, både du & jag är ju "Leila&Leila" i vårt rätta jag.
    Jadu, Mackan kör sin hulken-pose...lustigt att man ändå lyckas fånga honom bland allt folk, blir ju tradition nu :)

    SvaraRadera