tisdag, juni 16, 2009


The happiness of your life
depends on the quality of yor thougts!

Så sant så sant, man måste verkligen sortera & inte låta negativa tankar ta över.
Det snor bara energi & gör inte livet gladare. Jag försöker alltid vända på det som inte är bra,
utgår ifrån det dåliga & se hur jag kan göra det bättre, glada tankar känns så mkt mer i kroppen. Energin flödar & man orkar hur mycket som helst...& vem vill inte känna så?!
Ett bra exempel på detta är min dag idag. En inspirerande & rolig lunch med en vän till en vän som jag bara träffat några gånger. Vi har lika trevligt varenda gång, vi babblar & skrattar i ett kör & när vi skiljs åt efter en timme så känner jag mig upprymd & energisk. Sen ett samtal med en person vars skratt & härliga röst får
mig att skratta precis VARJE GÅNG, både rakt ut & i hjärtat. Energin är enorm & jag saknar vår tokiga vänskap som tyvärr inte längre kan finnas. Resultatet av dessa stunder blev till ork. Ork att ta tag i städningen...(saneringen) av bombnedslaget i min lägenhet. Jag är inte klar ännu, (känns som det bott tre slarviga 16-åringar här) men det har faktiskt varit riktigt kul & jag kan se slutet på mycket negativ stress som röran faktiskt skapar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar