onsdag, september 16, 2009



Dagens R..åsa & Åsa.
En fantastiskt vacker lupin som stolt blommar vidare trots att det är September. Hittade den i Gunnebo Slotts trädgård i lördags & fick lite fina foton. Min vän Pernilla fyller år idag så lupinen kan bli till dig...grattis vännen. Jag ska packa ihop allt inför den stora WHITENIGHT-festen hemma i Ronneby nu. Kör ner mot Blekinge så fort jag är klar & ikväll ska vi rodda ihop de sista förberedelserna med festkommitén, ska bli sååå kul på lördag.
Dessvärre gick gårdagen inte alls min väg & det känns orättvist & jobbigt som sjutton just nu. Det handlar om ett stort förlorat heltidskontrakt pga finanskrisens efterdyningar. Detta skulle gett mig inkomst fram till November & nu är det borta i en handvändning. Plus att en kund till mig gått i konkurs & jag inte kommer att få ut mina pengar. Dessa olyckliga & oväntade "förluster" gör att jag tyvärr måste ta beslut senast på fredag om jag ska lägga företaget vilande för ett tag. Fruktansvärt tråkigt & mina känslor inför detta faktum är vedervärdiga, jag vet ju vad jag vill göra & att det verkligen fungerar. MEN...som egen företagare så vet man ju oxå hur mycket pengar det måste dras in för att dra runt alla skatter, avgifter & utgifter.
Just nu, med detta tappet känner jag att det är för osäkert & att jag inte vill oroa mig för att inte kunna betala mina räkningar nästa månad. Jag hoppar på jobb & aktivitetsgarantin igen för att söka ett halvtid eller deltidsjobb & så fort ett sådant dyker upp kör jag igång igen. Lika bra & berätta för jag vet att alla kommer att undra, nu får jag bara fokusera på vägen tillbaka för jag vet att det fungerat bra hittills. Har dessutom varit med om några rejäla smällar innan så jag är tålig. Vet oxå att jag lärt mig otroligt mycket av alla tuffa saker, nu vet jag att jag ALLTID SKA SKRIVA KONTRAKT DIREKT!
Ha en bra dag allihopa, jag ska bita ihop & slicka mina sår för är det något jag verkligen avskyr så är det orättvisor.

4 kommentarer:

  1. Tänker på dig... skitjobbigt och irriterande! Men som sagt själv, du är en tålig brud och du tar dig ur detta också galant. Vi syns på lördag, då förtränger vi allt tråkiga i några timmar o shakar loss =) Kram kram

    SvaraRadera
  2. Nä fy så trist att höra. Men snart är vi ute ur den här skitkonjunkturen och saker börjar röra på sig igen! Ha det toppen på lördag. Stor styrke kram.

    SvaraRadera
  3. Meeen va tråkigt o höra! du är fantastiskt duktig det du gör och det syns i dina verk. vi tänker på dig här uppe. stor kram från Heidi & Pär

    SvaraRadera
  4. Tusen tack alla goa goa vänner!
    Vissa människor ska visst få en hel del prövningar i livet, men jag om någon vet ju att man kommer ut jäkligt mkt starkare o bättre på andra sidan & jag har ju varit med om betydligt värre saker. Det suger för mkt energi att vara bitter & irriterad så nu fokuserar jag på festen på lördag & sen är det bara "upp på hästen igen".
    Kärlek tebaks till er alla!

    SvaraRadera