torsdag, oktober 01, 2009

Inlagda päron var det...
Idag blev det alltså äntligen av, päronen från det över 100-åriga trädet hemma i Slättanäs skulle få bli till en ljuvlig dessert. Plus några burkar sensommarminnen att ta fram i vinter & bjuda goda vänner på.
Dessvärre har jag letat efter en massa viktiga papper till ett möte imorgon och pysslat med saker jag varken borde eller hade tid med. Bloggen kom alltså lite i skymundan, men jag har i alla fall laddat in alla nya bilder & en av dem ligger som teaser här ovan.
För den som inte kan vänta på receptet till imorgon kväll & har kokboken Kärlek Oliver & Timjan, så kan gå in på päron i registret & hitta denna härliga efterrätt & inläggning.
Själv har jag nämligen glömt kokboken i bilen & den står lite långt bort, vill ge er exakt rätt mått.
Ska iväg på viktigt möte imorgon & sen ska jag äntligen få träffa Sixten, Anna & förhoppningsvis Johan.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar