tisdag, september 29, 2009




Mandelblom & Känslor!

De blommar & blommar...luktar helt ljuvligt & växer i klungor som väller över en stenmur vid en gammal väg på väg till min mormor. De får stå här lite som en symbol för alla känslor som vällde över mig igår.
Morgonen började med en slump som gjorde att jag fick en del pirrigt glada känslor & en massa oväntad & härlig extra energi.
Sen glädjekänslor av saknad & kärlek till de som står en nära när man återser dem efter lång tid.
Tacksamhetskänslor för att det finns människor & små barn som ser upp till en & verkligen visar med all sin kärlek att de vill vara ens vän & att de har saknat.
Gourmetkänslor när Lotta plockar fram Christians hemgjorda körsbärsmarmelad & jag provar den på ett Finn Crisp tillsammans med en lagrad cheddar...& den ungerska korven!!
Besvikna känslor över att saker som från början på dagen var pirriga visade sig vara nå´t helt annat & istället skapade misstro & en del ömkan.
Hopplösa känslor när man inser att Anders & jag inte får till en lunch denna veckan heller för att våra scheman inte klickar!
Goa känslor när pappa ringer & vi går igenom allt från att han varit hos Ninni, kommit på ett recept, pratar möbel & designlösningar till att prata om inläggningar, nya fötter till en byrå som lutar & framtida projekt & drömmar.
Stormande & blandade känslor när jag skrev inte bara ett utan två långa brev av olika anledningar mitt i natten.
Känslor är bra & jag inser ju att det finns väldigt många...& när så många dyker upp under en & samma dag (& då har jag inte tagit upp alla...tex den missnöjda känslan att jag segar & inte kommer igång med träningen fast att jag inget hellre vill & faktiskt har tid just denna vecka) då inser man ju iallafall att man lever & har förmågan att känna.

2 kommentarer:

  1. Herregud. Vilka känslor:) tycker mer du låter som om du e nykär nu i höstmörkret, och det e ju inte helt fel ..(om du nu är det). Fin blogg med mkt känslor...trevlig kväll

    SvaraRadera
  2. :O Om det ändå vore så väl...tack för fina ord & jag hoppas bli kär snaaart!!

    SvaraRadera