tisdag, november 24, 2009


Marcus Samuelsson + Obama = SANT
Har inte skrivit så mycket om mat sista veckorna, har tappat lite i köket...men tro inte att jag är helt borta för att jag inte fotograferat någon mat eller testat något nytt. Nej jag älskar att plöja kokböcker, recept & komma på nya saker. Har massor av nya idéer jag vill testa på mina vänner snart.
Idag läser jag oxå lite roliga nyheter på Aftonbladet.
Marcus "Aquavit" Samuelsson ska ikväll laga mat åt 400 specialinbjudna gäster & kändisar i Vita Huset åt makarna Obama. Eller ja, i ett stort tält på södra gräsmattan ska det ske & det är Michelle Obama som bjudit in. Hedersgäst är den indiske premiärminstern Manmohan Singh, men han dinerar även med Steven Spielberg denna afton. Menyn är fortfarande hemlig & den enda ledtråden är att det blir någon slags "global cuisine". Kul att en go & glad Göteborgare lyckats så bra med matlagningen...YOU GO MARCUS!
Nu ska jag dra mig ut i köket & göra en makrillröra på dillknäckebröd tror jag, serveras på västra delen av sängen ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar