torsdag, november 19, 2009




Mormor ringde just...

Vi rings varje vecka & pratar livet.
Vi hoppas oxå lite varje vecka. Att vi ska ha vunnit på lotto, V-75 eller Triss. Mormor älskar lotter & hon önskar inget hellre än att få vinna en stor summa pengar. MEN, inte vinna för att bli rik utan att vinna för att få ge bort & göra människor glada. Jag spelar inte varje vecka men hon har en stående rad & väntar på sin tur. Det är så himla härligt att höra hennes tankar:
"-När jag vinner, då ska du få & den få...".
Hon kan konsten att ge & då menar jag inte pengar. Mormor har verkligen ett stort hjärta & ger hela tiden av sig själv, hemgjorda kroppkakor, Flygande Jakob & roliga underfundigheter. Hon kan vara så rapp & skämtsam ibland att jag bara skrattar rakt ut. Vi pratar självklart livet som det är just nu, men sen är vi lite drömmare oxå & det är där det här med en stor Triss-vinst kommer in i bilden.

1 kommentar:

  1. Lyckliga du som har mormor kvar! Både min mormor och farmor gick bort när jag var liten. Saknar dem ofta.
    Fina bilder på din mormor!

    Kram L

    ps avundsjuk på din snygga svarta lampa!

    SvaraRadera