torsdag, november 19, 2009





Soffor ska vara sköna att ligga i...
Hjälper några vänner att leta möbler till ett vardagsrum, soffor är verkligen både roligt & svårt. Det är ju ett inköp som är ganska stort & då bör det ju vara något man verkligen tycker om & kan tänka sig att leva med rätt många år. Om man nu inte har obegränsat med pengar för då skulle det ju vara väldigt enkelt & bara få sväva ut i det man tycker om just nu. Tror dock det vanligaste är att köpa en soffa som håller ett ganska bra tag & då tycker jag att det är viktigt att man kan ligga skönt framför tvn i den. Här kommer några soffor som jag just nu tycker är snygga...skulle själv vilja ha både den på bild 1 & den på bild 2.

3 kommentarer:

  1. 1:an är klart snygg, men inte speciellt liggvänlig om man är 195cm.
    Ihreborn Cool var ju snygg när jag köpte den 2001, inte så cool nu (kan i alla fall variera mellan ful nougat-färgad klädsel och mindre ful koksgrå, samt ekben och lätta/nätta stålben), men jag får i alla fall plats liggande både i soffan (320cm) och halvliggande på divandelen (90x150cm) med mina 195cm.
    Hmmm, undra vilken mening det var med den här kommentaren... ville nog bara nämna vikten av att när man väljer soffa, att man väljer till alla i familjen så att de som är långa (och som oftast har mest problem med sitthöjder och sofflängder) också tillfredsställs.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha...du är för rolig du 1.95 långe!!
    Men du har HELT RÄTT...SOFFA NR:1 är SOFFA NR:1 och ganska knepig & sitta i...benen kommer liksom vifta ut i luften för mig som bara är 1.73, men för dig borde den ju nästan bli perfekt. Jäääkligt snygg & se på iallafall, även mitt val!:D

    SvaraRadera
  3. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    SvaraRadera