söndag, november 29, 2009



Några minuter kvar av 1:a advent, El Classico & Zlatan...
Det har varit en otroligt händelserik dag idag, denna första adventssöndag.
Jag började morgonen med ett jättemysigt besök hos Pernilla med familj & nybakat frukt & fröbröd direkt från ugnen...magiskt gott! Har kirrat receptet så jag ska fixa det hit när jag själv bakat det. Pernilla & jag satt faktiskt själva & pratade för första gången på jag vet inte när, & då menar jag att det handlar om flera år. Jättemysigt att både få babbla & fixa med lite hemligheter...man kan inte "prata högt" när det nalkas jul ;D
Vidare åkte jag till ett par gamla vänner från förr då jag bodde i Ronneby, vi insåg att jag inte varit i deras hus på 11 år. De har precis byggt ut med ETT stort rum på ca:56 kvm (om jag minns rätt). På framsidan med härliga fönster ut mot bokskogen & en takhöjd på säkert en 6-7 meter. Fantastiskt mysiga Peter & Mia med lilla dottern Denise delar mitt intresse för rustika, antika, udda & vackra möbler & detaljer. Vi pratade träslag, loppisfynd, tavlor & inspiration. Jag flög runt med kameran i högsta hugg & har blivit lovad att få lägga ut "hemma hos-bilder" i veckan. Jag var hos dem för att snacka inredning, lite rumsplanering, stora fototavlor & att specialbeställa en vacker stor matta. Vi sprang omkring & satte upp alla mina medhavda canvasbilder i blandade mått överallt. Vi kom på mycket bra & jag blev sååå exalterad & svettig av fotograferingsberusningen.
Direkt hem till nästa uppdrag, fixa smyckesbeställningar & producera ÄNNU FLER armband. Försökt räkna ut priset på en hel tavelvägg, letat mattprover & kollat på El Classico med roséglöggen i högsta hugg...säger bara Zlatan Ibrahimovic!!

Nu plöjer jag saffransrecept & ska ladda in alla bilder från "Öppet Hus-dagen" igår, imorgon ska ni få se hur lyckat & fint det blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar