fredag, november 27, 2009






Okej, NU börjar det snart bli okej att fundera på jul...

I år har jag tyckt att alla dragit igång julstöket väldigt mycket & alldeles för tidigt. Men till helgen börjar det väl bli dags enligt kalendern, även om det inte känns så när det är 12.8 grader ute & skidprovarhelgen i Sälen regnar bort. Ikväll har jag varit på Veras Hus & visat upp smycken & tavlor. Träffat gulliga bloggläsare, kul Linda K att du gav dig till känna & tack för fantastiska ord om bilderna & bloggen! Det var julpyntat & vackert med marshaller ända utifrån vägen & upp längs hela kullen. Det serverades glögg & pepparkakor. Ninni stod ute tillsammans med Johanna för att sälja bröd, bullar & kransar. Det slogs in en hel del julklappar & det var väldigt roligt att träffa gamla fotokunder, vänner, bekanta & barn som snart växt ikapp. Julia sa att hon enligt kurvan hos skolsyster kunde bli 175 cm lång minsann, jag tror henne...hon skjuter i höjden & är fortfarande mitt lilla adidasfan. Det går åt många armband så jag har ägnat dagen & nu natten till att trä pärlor. Ska även sitta imorgon & sen bränna in lite fler namn & ord på skinnarmbanden. På eftermiddagen åker jag till Ninni i Silpinge & förbereder inför Öppet Hus på lördag. Det ska roddas med inredning både ute & inne, fixas säljplatser, knäckas rygg & göras lite gott. Bilderna här är från Ninnis veranda som vi "början-till-jul-stylade" för nästan två veckor sedan. På lördag kommer det vara ÄNNU FINARE & jag lovar att kameran är med. Kanske får till och med jag lite julkänslor i kroppen då.
Nu är klockan 02.10 & en yrvaken katt kommer & säger ifrån, att jag måste lägga mig. Hon var inte först, Eva i Manila har redan sagt till mig på skarpen. Oförbätterlig, men vad gör man inte för bloggläsarna ;)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar