onsdag, januari 20, 2010

Lärt mig något nytt som jag länge velat prova...
Härom kvällen bjöd grannen in mig på linsgryta & pasta, till efterrätt hade jag med mig lite filipinsk torkad mango & tranbär dragerade i mörk choklad. På dagen hade jag gått & spanat på Tamarind i fruktaffären som så många gånger förr. Men hade ingen som helst aning om HUR man skulle äta den, vad man ska äta av den eller vad det smakade så den fick ligga kvar. Så det var himla roligt när Niclas frågade om jag ville ha just Tamarind efter maten. Har bara sett olika recept som tex kyckling med tamarindsås och bläckfiskringar i tamarindsås, så jag trodde ju inte det var något jag skulle sitta & äta på som nått sött efter maten. Men OJ va glatt överraskad jag blev, de är jättegoda! Fick lära mig hur man skalar & tar bort trådarna, sen är det som kärnor innuti och ett hölje av ett dadelliknande kött i konsistens...som godis! Vackra dessutom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar