torsdag, augusti 26, 2010



Jag har haft ett leende från öra till öra idag...
Visst älskar jag Blekinge & det ljuvliga med tillgång till trädgårdar överallt att sitta ute & äta frukost eller grilla i när man vill med härliga vänner. Jag har tänkt att det blir jobbigt att återanpassa sig till lägenheten & inte ens en balkongdörr att öppna. Men jag har idag insett det finns grymt härliga fördelar med att bo i en storstad. TILLGÅNGEN till det mesta jag kan önska mig runt hörnet, ljuuuvlig känsla! Min dag började med sol & ett jobbmöte. Sen tog jag vägen förbi Da Matteo Panetteria, det ljuvliga bageriet inrett i härliga tegelstensprydda lokaler. Ett bageri med surdegsbak & levainbröd, frukostbuffé med ljuvliga franska yoghurtar & goda ostar. En jättego tjej ur personalen hjälpte mig välvilligt att hitta ett nyrostat kaffe som hon sen malde åt mig. Vidare mot Saluhallen & min favorit-Italienare, sugen på den fantastiska 24-månader lagrade Parmaskinkan han har. Det blev lite färsk pasta, lite stark korv & en bit 5-års lagrad parmesan oxå. På Kungstorget köpte jag vackra dahlior & kantareller. Fick ett jobbsamtal & satte mig längs kanalen med en vitaminsmoothie & spanade in höstmodet som börjar komma fram på alla som går på stan. Klockan 13 var det dags för en otroligt avslappnande ansiktsbehandling med massage för under halva priset genom Let´s Deal. Efter det handla för att fylla på kylskåpet & hem för att packa upp alla väskor. Solen gjorde att jag drog på joggingskorna istället & hälsade på mitt kära Skatås en liten runda, jag bara log...det är inte så tokigt med storsta´n, jag har det rätt bra här uppe.

2 kommentarer:

  1. Da matteo-bästa kaffet i stan. Mitt gamla häng,deras vita varma chocklad...eller en latte machiato (inte en aning om hur de stavas) Du det r inte att du bor i storstan utan i den bästa staden...Alltid min kälrek i Gbg.

    SvaraRadera
  2. Ja nu har de då öppnat denna Panetteria oxå, ljuvligt! Göteborg är toppen min vän :D

    SvaraRadera