onsdag, augusti 25, 2010





Lät solen vinna över regnstormigt Göteborg...
Igår var det meningen att jag skulle åkt hem, men trötthet & vackert väder gjorde att jag tog en kväll till i Blekinge. Jag åkte bort till mitt björnbärsställe på Östranäs, det fullkomligen dignade av stora, svarta & makalöst vackra bär. Jag både åt & plockade, fick ihop hur mkt som helst & fick åka hem & hämta fler burkar. Jag lämnade dessutom kvar en hel del & hade kunnat stå där & plocka ännu. Inte en enda mygga heller vilket gjorde det ännu härligare. Utsikten över fält, hav & skog var ljuvlig, här får Ni några glimtar från sensommarkväll på Östranäs.

6 kommentarer:

  1. Oi. Dette var flotte bilder!!

    Hilsen fra Norge - Liv;O)

    SvaraRadera
  2. Så härligt med hilsen fra Norge :D
    Ska titta in till dig, Kram

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder från ett vackert Listerby. Känner väl igen mig, här har man cyklat många gånger för att plocka björnbär, liljekonvaljer och gullvivor. Dock har jag inte plockat några björnbär i år, kanske får jag ta mig i kragen och ta mig en sväng ut till Näset för att se om du har lämnat några kvar!
    Hoppas allt är bra med dig.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Hej Karin!
    Inte säker på vilken Karin men jag kan lova att det finns sååå mycket bär kvar, jag hade gärna plockat med mig mer :D Konvaljerna var det längesedan jag plockade där men det är precis lika vackert som förr där ute.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej igen Åsa!
    Karin Johansson fd Persson var det som skrev kommentaren innan. Då får det bli en sväng ut i helgen om vädret tillåter. Förra gången jag var där ute och plockade bär så hade de släppt ut en tjur vilket gjorde att man tittade sig omkring både en och två gånger för att förvissa sig om att slippa stå öga mot öga mot en tjur. Hoppas att den inte finns där nu. Som sagt vi får se om jag har någon tur med plockandet till helgen.
    Kram och god natt!

    SvaraRadera
  6. Dessa foto tar andan ur en...otroligt vackra o talande bilder på ett Blekingst landskap i sin vackra förhöst-klädnad...något för en turistinformation!!

    SvaraRadera