söndag, september 26, 2010


Hunnit med en hel del idag...
Fortfarande hes, rosslig men ingen hosta i natt!
Alltså vaknade jag utvilad & ganska laddad.
Har en lång lista på allt möjligt jag vill hinna göra
& igår blev det inte sovrums-makeover.
Eva & jag drog iväg en runda & jag fick lite luft.
Men idag:
Frukost.
Bakat bröd.
Lyssnar samtidigt på ljudbok:
Nattfåk av Johan Theorin.
Planterat om krukväxter & chiliplantor,
4 l blomjord försvann snabbt.
Skördat 2 nya röda chilisar :)
Monterat Johan Theorin-littografin i ny ram.
Fyllt på värmeljus i korgen.
Klippt ner vassen jag hade i höga vasen
& gjort nytt arrangemang i stora vita krukan istället.
Bytt kuddfodral,
nu åker det cerisa & turkosa ut.
Höstfärger fram!
Lagt upp nya Vivan-gardinerna för 79 kr,
strukit dem & hängt upp dem i sovrummet.
Plockat in ett torkat diskberg i skåpen.
Öppnade ett mörkbrunt Lack-bord från IKEA
& insåg att det var skadat = byta!
Skruvat ner tidningslisterna i köket
för att damma mellan plexiglaset & listen.
Monterat ihop & upp tidningslisterna igen.
Pratat med mormor.
Bokat tvättid imorgon förmiddag.
Skrivit ner "att-göra-lista" tills pappa kommer upp.
Lagat mat & gjort matlådor.
Kollat Irene Huss.
Snabbkollat facebook & fått läsa att Camilla 
mött en björn under kantarellplockningen uppe i norr.
Redigerar bröllopsbilder & behöver en ryggsträckarpaus,
fixar bara ett blogginlägg först.
Go Söndagskväll på Er!
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar