tisdag, november 16, 2010





Juldebut & monterbygge...
Jaha, nu har jag "touchat" julen 2010.
Ni som känner mig vet att jag inte alls gillar att julen kommer igång för tidigt. Men julmarknaderna har redan börjat & jag hjälper min granne Niclas & hans företag varje år med hans montrar. Han rostar egna mandlar som han köper från Grekland & har en hemlig kryddning på - supergoda! Idag gjorde vi montern på Tjolöholm Slott som vi fick jättefina lovord om förra året. I år ser den ut såhär och det blir helt klart först imorgon. Då tillkommer en vit stjärna i högra hörnet, en vit antik stol, massor av röda äpplen i korgen & så självklart alla mandlarna i fina påsar & på fat. Träffade som vanligt ägaren till Bräutigams & fick lite smarriga chokladmarsipan-kultingar med hem. Dessutom blev det första julmusten till lunchen på IKEA & första lussekatten till kaffet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar