måndag, november 29, 2010







Söndagspåfyllning...
Söndagsmorgonen blev effektiv efter blåbärsscones, vinterthé & god ost. Jag hämtade kassen med julsaker i källaren, satte upp stjärnor & ljusstake. Diskade ur hyacintvaser, letade fram de stora cylindervaserna & plockade ner vissa saker i Amerikakofferten för att skapa plats. Dammade & torkade, gjorde lunch bestående av rött råris, kycklingfilé med tomat & saffrans-creme fraiche, vårlöks & körsbärstomater. Gav mig sen ut på promenad i Skatås & mötte Herr & Fru Rudolf nära parkeringen, nästan helt orädda & han tog hand om henne så sött...kollade hela tiden så hon var med. Letade gamla lavabeklädda grenar men fann inga där jag gick, fick bli vackert högt blåbärsris istället. En jättebukett som räckte både till lilla & stora cylindervasen, ni ska få se. Det började snöa igen & jag satte mig på en stubbe vid dessa söta granar & tittade upp bland trätopparna & andades in. Drog hem igen, fortsatte städandet & fixandet. Tände stjärnorna & en massa ljus...38 st om man ska vara exakt. Pysslade & gick igenom "viktigt-högen", morrade på brännaren i datorn som verkar vara "out of order" så Mia, håll ut. Lyssnade på slutet av senaste ljudboken, har hittat en ny svensk författarinna som jag inte läst innan & båda böckerna var bra, hon heter Anna Bovaller. Böckerna heter "Svinajakten" & "Svärmaren", båda är deckare & klart bäst att läsa i ordning. Fick nytt mms av Anders på honom & lillprins Albert morgongos i sängen. Pratade med mormor en stund, vi hoppas på Lottovinst igen & så berättade hon  att hon gjort nya vita kroppkakor till mig. Sen lite Tennis på tvn & slockna till Söndagsfilmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar